Pozycjonowanie to ostatnio bardzo istotna gałąź informatyki. Krótko o AdWords oraz . Zapraszam
SEM - definicja
SEM - Search...Engine Marketing, czyli marketing w wyszukiwarkach - ogół działań promocyjnych (kampanie linków sponsorowanych, pozycjonowanie i optymalizacja stron WWW), które mają na celu uzyskanie jak najlepszych pozycji serwisu w (zarówno naturalnych, jak i płatnych) wynikach wyszukiwania, na wybrane słowa / frazy kluczowe wpisywane przez użytkowników w zapytaniu do wyszukiwarki.
Marketing w wyszukiwarkach dobrze opisuje następujące równanie SEM = SEO + PPC, gdzie SEO oznacza "Search Engine Optimization" - w Polsce bardzo często używa się terminu "pozycjonowanie", a PPC "Pay Per Click" czyli płatne za kliknięcie w link.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_w_wyszukiwarkach_internetowych
Moja strona i jej pozycjonowanie
Czy można samemu zająć się pozycjonowaniem? Oczywiście, że tak. Jednak trzeba się uzbroić w cierpliwość i dużo wolnego czasu, aby pogłębiać swoją wiedzę na ten temat- inaczej, zamiast pomóc swojej stronie w osiągnięciu lepszych pozycji, możemy zaszkodzić i to nieodwracalnie.
Trzeba więc zadać sobie pytanie czy warto? Potencjalne straty mogą kilkukrotnie przewyższyć koszty zatrudnienia eksperta SEO lub wykupieniu pozycjonowania. Z całą pewnością jeżeli narzekasz na nadmiar wolnego czasu możesz poczytać, kupić książę albo pójść na kurs ? im więcej będziesz wiedział na ten temat tym łatwiej zweryfikujesz firmę, której chciałbyś powierzyć swoją stronę.
Zmieniające się standardy w SEO
SEO to chyba najbardziej dynamiczna gałąź informatyki. Ciągle zmieniające się standardy zmuszają pozycjonerów do nieustannej walki ze skryptami oceniającymi stronę pod kątem treści i przydatności. Wystarczy chwila nieuwagi, aby przegapić zbliżające się zmiany i strona zostanie daleko w tyle.
Pozycjonowanie to praca wymagająca maksimum skupienia i uwagi, ponieważ jeden mały błąd powielany na pozycjonowanych treściach może się mieć tragiczne skutki. Dlatego właśnie nie każdy może zostać specjalistą SEO, bo oprócz wiedzy zdobywanej latami liczą się też inne rzeczy.
Wyniki organiczne i AdWords
Każdy pozycjoner ma swoje sposoby na wypromowanie strony w wyszukiwarce. Jednak wyniki organiczne to jedno, są jeszcze reklamy. AdWords, bo tak nazywają się reklamy w Google, wyświetlają się nad wynikami organicznymi i w kolumnie po prawej.
Od tego jakie ustalimy stawki będzie zależało jak wysoko nasza reklama się tam znajdzie. Firmy często łączą pozycjonowanie i reklamy, aby osiągnąć szybki i trwały rezultat w postaci zwiększenia ruchu na stronie klienta. Tak samo istotne są media społecznościowe i inne działania strony w sieci: blogi, katalogi i lokalne ogłoszenia z linkami do strony.