Wybieramy dywan
Dywan potrafi ozdobić wnętrze, podkreślając jego styl. Wprowadza więcej przytulności, daje poczucie komfortu (zwłaszcza przy zimnych podłogach). Jednak wybrać dywan nie jest łatwo - wybór na rynku jest ogromny, a ceny bardzo zróżnicowane. Najpierw warto się zastanowić nad tym, czy dywan ma być syntetyczny, czy wełniany. Różnicą jest nie tylko cena, ale też jakość wykonania, trwałość i wygląd. Jednak przede wszystkim dywany wełniane czyści się inaczej, niż te syntetyczne - wymagają użycia specjalnych płynów do czyszczenia ma mokro. Pamiętajmy tez, że jest to element który może bardzo zmienić wnętrze, dlatego powinien być dobrze dopasowany - jeśli planujemy znacząco zmienić styl i chcemy kupić dywan - to albo kupmy tańszy, który bez żalu będzie można zmienić, albo kupmy dywan pod nowy styl.
Mycie podłóg w budynkach uniwersyteckich
Wiele takich uniwersytetów, w których uczą się osoby przybywające z różnych stron kraju i świata posiada nawet kilkanaście budynków. Wszystkie te budynki muszą być dobrze posprzątane, a sprzęty w nich używane rozmieszczone w taki sposób, żeby nie zagrażały bezpieczeństwu osób przebywających w jakimś budynku uniwersyteckim. Dlatego co jakiś czas do budynków uniwersyteckich wchodzą ekipy sprzątające, które zajmują się sprzątaniem sal wykładowych i pomieszczeń sanitarnych oraz sportowych. Do ich zadań należy ścieranie kurzy, mycie podłóg, ściąganie powstających gdzieś pajęczyn oraz dezynfekcja urządzeń sanitarnych. W tym celu używane są specjalistyczne sprzęty oraz silne środki czyszczące. Natomiast wykonywaniem drobnych prac sprzątających zajmują się tzw. konserwatorzy.
Miejsce pracy - musi być czyste!
Ważną kwestią w miejscu pracy jest to, żeby było czysto. Wiadomo, że nie zawsze mamy możliwość by zadbać o to we własnym zakresie, dlatego warto albo wynająć biuro w takim miejscu, gdzie usługa sprzątania jest wliczona w koszt, albo (jeśli nasza firma jest rozwinięta i ma swój biurowiec) poszukać zewnętrznej firmy sprzątającej. W pracy porządek jest bardzo ważny, zwłaszcza w przestrzeniach biurowych. Ład w najbliższym otoczeniu sprawia, że możemy się skupić na zadaniach, jakie mamy do zrobienia, a nie na śledzeniu warstwy kurzu na szafkach, czy też sterty porozrzucanych po biurze papierków.