Nie prowadź samodzielnie księgowości we własnej firmie, polecamy
Sprawdzanie stanu finansowego szkoły
Każda szkoła oprócz tego, że stanowi placówkę wychowawczą, jest także jedną z instytucji, która musi funkcjonować sprawnie pod względem finansowym. Dlatego, co jakiś czas, dyrektor każdej placówki korzysta z pomocy biura rachunkowego, które może sprawdzić stan finansów szkoły. Pracownicy biura rachunkowego mogą sprawdzić, czy wszystkie wpływy finansowe na konto szkoły zostały poprawnie zaksięgowane oraz czy planowane wydatki nie nadszarpnął budżetu placówki. Taka pomoc przydaje się także przez wizytą w szkole kontroli z kuratorium, której ogólna ocena będzie oparta nie tylko na wynikach w nauce osiąganych przez uczniów oraz stopniu wykwalifikowania zatrudnionych w niej nauczycieli, ale też umiejętności dobrego gospodarowania finansami szkoły.
Kiedy masz już własną firmę
Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga spełnienia szeregu różnych formalności. Rozliczanie się z Urzędem Skarbowym i ZUS-em jest obowiązkiem każdego przedsiębiorcy. Rachunkowość wydaje się z pozoru niezbyt trudna do ogarnięcia, zwłaszcza przy niewielkiej firmie. Co innego znajomość wszystkich przepisów podatkowych, wiedza na temat tego, co można zaksięgować jako koszty, a czego nie. Dlatego paradoksalnie decydując się na usługi biura rachunkowego, można zaoszczędzić.
Pamiętaj - nie musisz być specjalistą od wszystkiego, znacznie lepiej będzie skupić się na swoim biznesie, niż na księgowości.
kto chce założyć pierwszą firmę?
Co trzeba wiedzieć przed założeniem własnego biznesu? Jak przetrwać na rynku i odnieść sukces? I czy trzeba się bać ryzyka związanego z własną firmą?
Te pytanie zadaje sobie chyba każdy, kto chce założyć pierwszą firmę. Wiemy, że łatwo nie jest - koszty mogą być zbyt wysokie, zniechęcają urzędy i cała "papierologia".
Jednak przede wszystkim musimy mieć pomysł na biznes. I musimy poznać rynek. Fajnie, jeśli mamy dostęp do danych statystycznych, albo że wiemy jak wygląda dana branża od wewnątrz. Trzeba wziąć pod uwagę aspekt konkurencji, popytu i podaży. Bo czy będzie miejsce na kolejną, taką samą firmę? Często odpowiedź jest negatywna.