Planowanie transportu
Organizacja zagranicznej wycieczki to sprawa wymagająca niełatwych przygotowań, a co za tym idzie trzeba poświęcić na to odpowiednią ilość czasu. Ważnym aspektem jest oczywiście transport na lotnisko (jeżeli lecimy za granicę) lub na miejsce docelowe w przypadku wycieczki krajowej. Wiadomo, że w pierwszym przypadku ciężko pojechać samochodem, ponieważ parkingi przy lotniskach są dość drogie, a przecież nie warto przepłacać. W takim wypadku sporo ludzi decyduje się na przewozy grupowe autokarem czy autobusem, jednak i to, nie zawsze się sprawdza.
Optymalnym rozwiązaniem wydaje się być podróż taksówką. Dojedziemy o takiej godzinie o jakiej chcemy, nie jesteśmy przecież uzależnieni od żadnego rozkładu jazdy, jak w przypadku podróży autobusem czy pociągiem. Do tego dotrzemy na miejsce szybciej i bezpiecznie. A co najważniejsze wyjdzie to taniej niż pojechanie własnym autem i zaparkowaniem go na lotnisku.
Dalekobieżny transport
Podróże między-miastowe to nie tylko autobus, pociąg czy autokar. Sporo osób korzysta w tym przypadku z taksówek, głównie jako dojazd na lotnisko lub spotkanie biznesowe. Jednak czemu akurat taksówka? To proste, jest szybka i to my decydujemy o godzinie odjazdu, a nie często niekorzystny rozkład kursowania komunikacji zbiorowej. Oprócz tego jest wygodna i komfortowa, co pozwala na odbycie długiej podróży w bardzo dobrych warunkach.
Coraz większa popularnością cieszą się też przejazdy na lotniska za granicą, co już można uznać za wyprawę. Dlatego w takim przypadku komfort przejazdu staje się jeszcze ważniejszym czynnikiem, ważniejszym nawet niż cena. Trzeba przyznać, ze cena to właśnie najsłabszy punkt tej formy transportu. Dla wielu osób taksówki są zwyczajnie za drogie, jednak wiadomo, ze nie każdy musi z nich korzystać.
Z encyklopedii: Historia starych taksówek- Beardmore
Beardmore Motors Ltd. ? dawne brytyjskie przedsiębiorstwo zajmujące się produkcją samochodów. Istniało w latach 1919 - 1966.
...
Skoncentrowano się na montażu samochodów osobowych oraz taksówek. Pierwszy model 11/4 wyposażono w czterocylindrowy silnik o pojemności 1486 cm3. Zastąpiono go w 1923 roku modelem 12/30 z silnikiem o większej mocy 1854 cm3. Na bazie 12/30 stworzono wersję Super Sports. Prędkość testowano na torze Brooklands.
W 1925 roku zamknięto zakłady w Anniesland i przeniesiono produkcję do wytwórni taksówek w Paisley. Wprowadzono na rynek model 14/40 o pojemności 2297 cm3. Gdy zwiększono pojemność do 2391 cm3 przemianowano go na wersję 16/40. Zarzucono montaż czterocylindrowego o pojemności 4072 cm3, a w potem również pozostałe modele osobowe.
Większe sukcesy osiągano produkując taksówki, zwłaszcza dla Londynu właśnie w Paisley już od 1919 roku. Pierwszym modelem był Mk 1 cieszący się wysoką renomą. W 1923 wszedł model Mk 2, zastąpiony z czasem mniejszym, bardziej ekonomicznym Mk3. Po upadku koncernu William Beardmore and Company spółka Beardmore Motors Limited została wykupiona i produkcję w 1929 roku przeniesiono ze Szkocji do Londynu. Wówczas wprowadzono do produkcji serię "Paramount" z modelami Mk4 (1932), Mk5 (1935), Mk6 (1936).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Beardmore