Duża konkurencja wśród taksówkarzy
Firmy taksówkarskie muszą przyciągać klientów na wszystkie sposoby, bo przecież konkurencji na rynku nie brakuje. Wielu z właścicieli takich firm zachodzi w głowę co można jeszcze zrobić, aby więcej klientów korzystało właśnie z ich taksówek.
Pierwszym czynnikiem decydującym o wyborze firmy może być cena za daną trasę, ale nie zawsze warto walczyć z konkurencją jedynie ceną. Stan i klasa aut też jest istotna, no bo kto nie wolałby się przejechać mercedesem z 2014 roku, gdy inna firma ma mercedesa z 1994.
Dalej są wszelkie wygody oferowane na pokładzie aut: klima, płatności bezgotówkowe i inne rzeczy zwiększające komfort podróży.
Drogo czy nie? Przejazd taksówką
Dla niektórych taksówka jest zbyt drogą opcją transportu i w sumie w porównaniu do ceny bilety komunikacji miejskiej to taxi rzeczywiście ma wygórowaną cenę. Jednak taksówki mają jedna ważną przewagę nad komunikacją miejską, mianowicie dowolne miejsce odbioru pasażera i zawiezienie go pod wskazany adres.
Bywa, ze taksówka to jedyna opcja dostania się w odległe miejsce. Czasami nie ma nigdzie w okolicy przystanku autobusowego, albo godzina jest późna i następny transport publiczny pojawi się dopiero nad ranem. To właśnie w takich przypadkach, nawet Ci najbardziej skąpi, zadzwonią po taksówkę, aby dowiozła ich na miejsce.
Wikipedia o publicznym transporcie zbiorowym
W Polsce podstawowe kwestie dotyczące publicznego transportu zbiorowego reguluje ustawa z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym.
Publiczny transport zbiorowy może odbywać się w Polsce na podstawie:
umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego pomiędzy organizatorem a operatorem,
potwierdzenia zgłoszenia przewozu lub decyzji o przyznaniu otwartego dostępu.
Ustawa o o publicznym transporcie zbiorowym nakazuje oznakowanie środków transportu, którymi są wykonywane usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, w sposób widoczny dla pasażera, podawanie rozkładu jazdy do publicznej wiadomości na wszystkich dworcach i przystankach wymienionych w rozkładzie jazdy, a także upublicznianie cenników opłat lub taryf oraz regulaminów przewozu osób (zawierających warunki obsługi podróżnych, warunki odprawy oraz przewozu osób i bagażu, wskazujących podmiot właściwy do przyjmowania skarg i reklamacji wynikających z realizacji usług oraz terminy ich rozpatrywania).
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Publiczny_transport_zbiorowy