Kontakty zagraniczne firm nawiązywane przez wirtualne biura
Pracownicy wirtualnego biura mogą zajmować się nawiązywaniem kontaktów zagranicznych firm, przez które zostały wynajęte. Znają przecież bardzo dobrze profile ich działalności oraz wszystkie posiadane przez nie atuty, dlatego mogą znaleźć dla nich odpowiednich partnerów biznesowych. W razie nadarzającej się potrzeby pracownicy wirtualnego biura mogą także pomagać swoim zleceniodawcom w zakładaniu zagranicznych oddziałów prowadzonych przez nich firm. W trakcie takich działań może także pojawić się potrzeba wykonania usługi tłumaczeniowej, która może zostać podjęta przez pracowników wirtualnego biura lub przez znalezionych tłumaczy zewnętrznych. Widać więc, że posiadanie wirtualnego biura może być bardzo pomocne w czasie rozbudowywania firmy.
Dobór optymalnej lokalizacji dla nowych oddziałów firmowych przez pracowników wirtualnego biura
Pracownicy wirtualnego biura w ramach umowy podpisywanej ze swoim klientem mogą przeprowadzać badania rynku, na podstawie których będzie można stwierdzić, jak duże zapotrzebowanie obserwowane jest na poszczególne wyroby i usługi. Dzięki temu firma podpisująca umowę z wirtualnym biurem będzie mogła dobrze dostosować swoją ofertę do istniejącego zapotrzebowania. Takie badania mogą zostać poparte przez ankiety przeprowadzane wśród kontrahentów. Jednocześnie pracownicy wirtualnego biura mogą pomóc swojemu klientowi w wyborze optymalnej lokalizacji dla jego nowych oddziałów firmowych. Na życzenie kierownika firmy mogą także sprawdzać wydajność pracy jego poszczególnych pracowników. Skorzystanie z takich usług pomoże kierownikowi firmy w dobrym zorganizowaniu pracy swojego przedsiębiorstwa.
Formy obsługi adresu emailowego należącego do klienta wirtualnego biura
Klienci wirtualnego biura mogą korzystać z jego usług według wybranego przez siebie pakietu. Dlatego jedni klienci mogą liczyć na odbieranie korespondencji i przechowywanie jej do czasu odbioru, a inni na odsyłanie jej na wskazany adres. Zgodnie z niektórymi pakietami przychodząca korespondencja będzie mogła być od razu faksowana i tą drogą wysyłana do klienta. Natomiast w zakres obsługi adresu mailowego może wchodzić odbiór wiadomości elektronicznych pochodzących od kontrahentów oraz przekazywanie ich do odpowiednich pracowników firmy odpowiedzialnych za poszczególne wymiary jej funkcjonowania. Pracownicy wirtualnego biura mogą także załatwiać za swoich klientów sprawy urzędowe, a nawet podpisywać w ich imieniu niektóre dokumenty.