Długa trasa
Wydawałoby się, ze taksówki najwięcej zarabiają na przejazdach po mieście, czyli klasyczny scenariusz: jesteśmy na zakupach i chcemy wrócić do domu, a niestety komunikacja miejska będzie dopiero za godzinę. Co robimy? Dzwonimy na taksówkę i za parę minut już wracamy do domu. Co ciekawe z takich kursów taksówkarze nie zarabiają dużo, większość idzie na opłaty stałe oraz paliwo.
Trasy międzymiastowe, czy przewozy lotniskowe to najbardziej dochodowe trasy dla taksówkarza i firm przewozowych. Im więcej takich tras w ciągu miesiąca, tym lepiej dla kierowcy. Krótsze trasy to raczej wypełnienie i sposób, aby taksówka nie stała na postoju.
Londyńskie i nowojorskie taxi
Taksówki od lat służą ludziom potrzebującym transportu. Chyba najpopularniejszy rodzaj taksówek, wręcz ikona tego rodzaju transportu, to nowojorskie, żółte taxi. Kto nie kojarzy żółtego Forda, który jest chyba w każdym filmie zza oceanu. Jest to tak utarty wzorzec taksówki, że nie sposób sobie wyobrazić krajobrazu Nowego Jorku bez żółtej, przemykającej kolejnymi alejkami taksówki.
Ktoś jeszcze może kojarzyć typowe taksówki dla Londynu, tzw 'cabs' to czarne, niewielkie auto. Najczęściej występującym modelem jest TX4. Te taksówki nie zapisały się jako ikony tego regionu, może z powodu tego, że nie wyglądają jakoś oszałamiająco. Możliwe też, że zostały przyćmione przez kultowe, czerwone autobusy.
Przewóz lotniskowy
Taksówkowe podróże zagraniczne są dość drogie, ale jednak jest to bardzo potrzebna na rynku usługa, na którą oczywiście jest popyt. Najczęściej opcję podróży taksówką za granicę wybierają biznesmeni lub podróżujący, a najczęściej obieranym celem są lotniska. Podróże zarówno na lotniska Polskie i zagraniczne stają się chlebem powszednim dla firm oferujących przewozy dalekodystansowe.
Jak wiadomo Polskie lotniska nie obsługują wszystkich linii i kierunków, więc czasami taniej wyjdzie pojechać taksówką na zagraniczne lotnisko i z niego mieć lot bezpośredni do interesującego nas kraju.