Warto wiedzieć, jak sobie radzić z ustrekami

ardzo się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z któ

Warto wiedzieć, jak sobie radzić z ustrekami

Czy wymiana części samochodowych może być prosta?

Budowa samochodu jest dość skomplikowana. Czasem nawet doświadczony mechanik samochodowy nie wie jak znaleźć daną usterkę lub musi bardzo się natrudzić, by coś naprawić, a jeśli chodzi o niedoświadczone osoby, kwestia ta jest jeszcze trudniejsza. Niektóre części da się oczywiście wymienić bez większych problemów i niedogodności, ale bywają również takie, z którymi ciężko jest sobie poradzić. Jeśli więc naprawa ma przebiec sprawnie i bezpiecznie, warto powierzyć ją komuś, kto będzie w stanie zrobić to fachowo. Dobrze jest poszukać renomowanego warsztatu samochodowego wyposażonego w specjalistyczne sprzęty oraz spełniającego wszystkie konieczne warunki. Znajdziemy go bez trudu w Internecie.


Termostat - zasada działania

Gdy temperatura cieczy chłodzącej jest poniżej 80 °C (zimny silnik) mieszek kurczy się przez co zamyka zawór kierujący ciecz do chłodnicy. Ciecz przepływa przez otwarty zawór do pompy (tzw. mały obieg). Z chwilą gdy temperatura cieczy wzrasta powyżej 90 °C mieszek rozszerza się. Zawór kierujący ciecz do chłodnicy zostaje otwarty, zaś do pompy zamknięty. Ciecz wówczas przepływa przez chłodnicę (tzw. duży obieg).

Obecnie wielu producentów samochodów stosuje termostat, który wykonany jest na nieco wyższą temperaturę otwarcia oraz posiada wbudowaną grzałkę o mocy kilkunastu Watów. Przy małych obciążeniach termostat utrzymuje podwyższoną temperaturę silnika ok 100-110 °C co wpływa korzystnie na zużycie paliwa i zawartość substancji szkodliwych w spalinach, natomiast przy dużych obciążeniach sterownik silnika włącza grzałkę i steruje jej mocą w celu wymuszenia otwarcia zaworu przy temperaturze cieczy chłodzącej ok 80 - 90 °C. Poprzez regulację prądu grzałki uzyskuje się żądaną temperaturę cieczy zgodnie z programem zapisanym w sterowniku. Zasada działania termostatu pozostaje nadal niezmieniona, jedynie grzałka ma za zadanie "oszukać" termostat dając możliwość jego regulowania.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat_(silnik_spalinowy)


Kilka faktów

Termostat ? urządzenie lub element urządzenia utrzymujący ("-stat") zadaną temperaturę ("termo-") poprzez aktywne działanie. Czasami nazwa rozciągana jest też na urządzenia o charakterze biernym utrzymujące temperaturę dzięki dobrej izolacji cieplnej np. termos lub naczynie Dewara lub wykorzystujące zjawiska przebiegające w określonych temperaturach np. łaźnia wodna.

w naukach eksperymentalnych - kompletne urządzenie utrzymujące stałą temperaturę zawierające układ sterowania oraz wyposażone w (najczęściej elektryczny) układ grzewczy oraz chłodzący,
łażnia wodna, łaźnia olejowa, łaźnia powietrzna, łaźnia piaskowa
inkubator (cieplarka)
układ sterujący, utrzymujący stałą temperaturę - (zawierający układ pomiaru temperatury oraz układ włączający urządzenia dostarczające ciepło lub odbierające ciepło z układu), np.
termostat - element układu chłodzenia silnika spalinowego w samochodzie - urządzenie jest automatycznym zaworem otwierającym się w wyniku wzrostu temperatury, umieszczanym w odpływie czynnika chłodzącego z bloku silnika do chłodnicy
układ sterujący klimatyzatora,
układ sterujący pracą chłodziarki (lodówki), zamrażarki,
układ sterujący pracą grzałki akwarystycznej.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Termostat



© 2019 http://www.londonpub.wloclawek.pl/